Blog
Over mijn logo
De een ziet een sleutelgat waardoor een oog naar binnen gluurt, de ander een poppetje met een wel heel open blik. Beide zijn goed. Hoe dan ook staat mijn logo voor de kernwaarden waar vanuit ik wil werken:
Nieuwsgierigheid
Nieuwsgierigheid is journalistiek is het een must, persoonlijk maakt het je leven leuker! Het is voor veel mediamakers moeilijk om nieuwsgierig te blijven, zeker als je een fiks aantal jaren ervaring hebt: Alles al gezien, alles al gemaakt. Met zo’n instelling is geen enkel verhaal meer de moeite waard.
Ik ben er van overtuigd dat verhalen om de hoek liggen: kwestie van antenne uitschuiven en oprechte nieuwsgierigheid waarom iemand iets doet of vindt.
Open blik
Ik vind niet snel iets gek. Ik vind wel snel een onderwerp interessant! Onbevooroordeeld, menselijk en betrokken: zo wil ik werken. Een open blik betekent ook goed kijken: oog voor detail. Die ene uitspraak, dat opvallende scenetje: het is er altijd. Je moet het alleen nog ontdekken.
Degelijk en sprankelend
Cyclaam en taupe! En dus niet roze en bruin. Want het moet wel een beetje exclusief blijven.
Taupe staat voor degelijk, misschien zelfs een beetje braaf. Dat klopt: in sommige opzichten ben ik een brave ambachtsvrouw. Het is bijvoorbeeld essentieel dat de inhoud klopt. En samenwerken doe ik alleen maar met professionals. Degelijk, ambachtelijk, niks mis mee!
Maar dan cyclaam! Dat spat van het scherm en van papier. Sprankelende beeld, pakkende tekst. De kracht van het beeld! Van cyclaam gaat je hart sneller kloppen.
Speels
Misschien een letterlijke knipoog naar mijn specialisme: onderwijs, kinderopvang, zorg en welzijn. Maar vooral een herinnering dat je best mag blijven spelen. Het leven is over het algemeen geen tranendal. En er valt nog zoveel te ontdekken!
Ook belangrijk: het logo en de site zijn ontworpen door Saskia Bakker van www.frisseblik.eu